9 September 2015

Perla White : Serbuk Mutiara untuk Kecantikan






Apabila kita berkata pasal kecantikan , zap! terus kaitkan dengan makanan tambahan bukan ? Fitrah manusia yang amat mementingkan kecantikan dan kalau boleh sehingga umur meningkat usia walaupun sudah mencapai hampir 40 tahun ke atas , mereka menginginkan wajah kelihatan muda dan bertenaga . 

Sejak dari zaman dahulu , mutiasa telah dianggap sebagai bahan khazanah yang mewah dan hana kerabat diraja serta golongan kaya yang mampu memakai perhiasan - perhiasan dari mutiara serta memakan serbuk mutiara. Tahukah anda bagaimana Ratu Cleopatra dan Maharani China Wu Zetian mengekalkan keremajaan mereka berdua ? Serbuk mutiara adalah rahsia mereka yang digunakan untuk kecantikan luaran dan dalaman . Ahli arkeologi turut mendapati bahawa Maya kuno telah menggunakan serbuk mutiara sebagai bahan untuk menampal gigi dan sehingga ahli ini , serbuk mutiara masih kekal menjadi makanan tambahan kesihatan yang amat popular di kalangan negara - negara Asia.


Memperkenalkan Perla White yang diperbuat daripada serbuk mutiara juga merupakan antioksidan yang berkesan kerana ianya mampu menggiatkan aktiviti SOD iaitu (superoksida dismutase) dalam tubuh badan manusia. Perbubatan tradisional Cina dan Ayurveda India turut mempercayai bahawa serbuk mutiada ini dapat membantu menenangkan saraf dan menyingkir kepanasan hati. Selain daripada itu juga, kalsium bio-aktif yang terkandung dalam serbuk mutiara turut menjadikannya sumber kalsium yang amat baik berbanding makanan tamahan kalsium yang lain dihasilka secara disintesis kimia.

25 Khasiat Utama Perla White  

Perla White adalah makanan tambahan yang diformulasi dari Korea , dan dikilangkan di Malaysia serta diadun bersama dengan bahan aktif lain iaitu kolagen sisik ikan talapia , Vitamin C , ekstrak madu dan ekstrak buah beri . Perla White juga merupakan tablet kunyah yang mudah dilarutkan dalam mulut atau dikunyah dan berperisa buah beri serta madu yang memberi rasa manis dan enak . Dikilangkan sepenuhnya oleh kilang berstatus GMP dan sepenuhnya adalah keluaran bumiputera muslim , dan yang paling penting ianya adalah 100% Halal . Kesan boleh dilihat seawal dua minggu di mana perubahan ketara pada sistem dalaman , kuli dan wajah yang lebih cerah , berseri dan anjal .

1. Mencerahkan kulit
2. Menghilangkan keradangan kulit, melasma dan tompok-tompok hitam
3. Mempercepatkan penjanaan semula sel-sel otak baru
4. Menyembuhkan ruam dan bisul
5. Memperbaiki struktur kulit dan menjadikan kulit licin, halus, anjal, dan sihat secara semulajadi
6. Memberi efek kulit yang lebih lembut dan lembab seolah-olah memakai pelembab sentiasa.
7. Melindungi kulit dari matahari. (Mengandungi pelindung matahari asli) dan memerangi radikal bebas yang boleh merosakkan kulit.
8. Peremajaan kulit -mempercepatkan pertumbuhan kulit baru dan proses fibrolasi kolagen asli pada lapisan epidermis kulit. 
9. Meningkatkan memori, mengurangkan risiko alzimer.
10. Mengawal dan meningkatkan sistem imunisasi dalaman badan.
11. Menenangkan dan menguatkan jantung, dapat membantu melegakan tekanan & keresahan.
12. Menyelaraskan degup denyutan jantung ke paras normal sekaligus membantu dalam pemulihan penyakit jantung.
13. Mengurangkan imsonia dan membantu memperbaiki kualiti tidur.
14. Membetulkan peredaran darah di dalam tubuh badan.
15. Menguatkan tulang, merangsang pertumbuhan tulang baru dan meningkatkan kepadatan tulang.
16. Mempercepatkan penyembuhan trauma, fasciitis, gastrik dan ulser duodenum dan menghentikan pendarahan dalaman.
17. Menentang penuaan, kanser dan kesan berbahaya sinaran UV.
18. Meningkatkan penglihatan.
19. Membantu memperkuatkan ikatan folikel rambut, menyihatkan rambut dan mengurangkan keguguran rambut.
20. Sebagai agen detoksifikasi iaitu membantu menyingkirkan bahan-bahan toksik yang tak diperlukan dari badan.
21. Menggalakkan pertumbuhan sel tisu-tisu otot.
22. Memutihkan gigi dan merawat gusi bengkak berdarah.
23. Menghilangkan jerawat, parut jerawat, patch kering, bintik hitam, rosacea, kulit pudar, kemerahankulit dan jerawat.
24. Mengecilkan liang-liang roma pada wajah dan tampak lebih rata.
25. Memperkuatkan kuku kaki dan tangan .




Dos dan Indikasi

Terdapat 30 tablet kunyah lengkap untuk sebotol Perla White dan pengambilan hanya sekali sehari yang sudah memadai untuk mendapatkan kesan yang diinginkan , namun untuk mendapat kesan yag lebih bagus , anda digalakkan mengambil dua tablet sehari .

Adakah sesuai bagi golongan berusia dan juga kaun lelaki ? 

Ya ! Amat sesuai bagi golongan berusia kerana terdapat kandungan mineral semulajadi di dalam setiap tablet Perla White yang membantu mencegah osteoporis yang membantu mengawal tekanan darah , menyeleggara sistem peredaran peredaran darah dalam badan serta menguatkan sistem kardionaskular . Ianya juga membantu perbaharui sel - sel yang telah mati dan meningkatkan kesihatan dalaman selain membantu melancarkan sistem perhadaman dalam tubuh badan . 

Perla White juga sesuai bagi kaum lelaki kerana kulit lelaki dan perempuan memerlukan nutrisi yang sama untuk sentiasa terpelihara pada tahap kesihatannya. Khasiat tambahan Perla White untuk lelaki , ianya membantu memperbaiki libido seksual di kalangan lelaki di samping memberi tenaga tambahan dalaman . 

Kandungan / Bahan Aktif yang terdapat dalam Perla White ini adalah :

1 ) Serbuk Mutiara yang bertindak mencegah penuaan kerana dapat menghasilkan kolagen yang banyak dan membersihkan tubuh dari toksin agar kulit kelihatan sihat dan cerah .

2 ) Kolagen Ikan Talapia diambil dari sisik ika talapia untuk memberi nutrisi pada kulit serta mengekalka kelembapan semulajadi dan menganjal serta membina sel - sel baru dengan lebih sihat dan sempurna . Selain itu , ianya juga dapat merawat luka dan parut serta mengenyalkan otot dan sendi selain membuatkan kulit halus dan licin . 

3 ) Ekstrak Madu yang diperoleh dari madu digunakan untuk mengubati pelbagai penyakit serta meningkatkan imunisasi tubuh , menghilangkan jerawat dan sebagainya. Pada tubuh dan wajah pula , menjadikan kulit kelihatan cantik sepanjang masa.

4 ) Vitamin C amat penting bagi pembaikkan semula dan pertumbuhan tisu , sel , gusi , pembuluh darah , tulang dan gigi serta mempercepatkan pemulihan luka , melecur dan gusi berdarah . Vitami C juga adalah antioksidan yang membantu mengeluarkan toksin dalam darah dan mempunyai kesan anti penuaan .

5 ) Ekstrak Buah Beri kaya dengan antioksidan yang membantu menjana kesihatan tubuh badan dan mengandungi antosanin dan paras antioksidan yang tinggi . Ianya juga kaya dengan sumber serat untuk membantu sistem penghadaman yang sihat . Selain itu , vitamin C yang terdapat dalam buah beri ini mampu mengekalkan sistem imunisasi dan kulit yang berseri .


Bagaimana untuk mendapatkan Perla White ini ?

Boleh dapatkan di Glutaking & Perla White 

Sekian sahaja pengenalan Perla White . Kekal cantik dan berseri .

Kerana Dirimu Begitu Berharga 




12 comments:

  1. saya tag anda

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.my/2015/09/aidil-adha-giveaway-by-dyana-hassan.html

    ReplyDelete
  2. bagus produk ni... i like yg ini

    1 ) Serbuk Mutiara yang bertindak mencegah penuaan kerana dapat menghasilkan kolagen yang banyak dan membersihkan tubuh dari toksin agar kulit kelihatan sihat dan cerah .

    ReplyDelete
  3. Makan yayac, nanti cantiks! Hehee

    ReplyDelete
  4. Semoga ber shining laa muka yaya. Hahaha

    ReplyDelete
  5. nice review Yaya... :)
    sebelum orang beli mesti nak tahu bahan-bahan yang terkandung dalamnya dan khasiat-khasiatnya kan... baguss.. bagusss... :)

    jom sama-sama putih...hehehehehe...

    ReplyDelete
  6. sekarang kene makan supplement untuk cantik

    ReplyDelete