20 November 2015

Kevin Zahri Luah Rasa Syukur Akhirnya Khatam Al-Quran Pada Usia 37 Tahun

Selepas beberapa tahun mengambil inisiatif untuk kembali membaca Al-Quran, akhirnya personaliti TV, jurulatih kecergasan serta perunding makanan iaitu Kevin Zahrin meluahkan rasa syukur kerana sudah berjaya khatam Al-Quran pada usia 37 tahun.
Kevin berkongsi berita gembira tersebut melalui  fanpage Facebook miliknya dan nyata ramai peminatnya merasa bangga dengan pencapaian Kevin.
Alhamdulillah. At almost 37 yers old, I finally managed to khatam Quran for the very 1st time.Ambil masa 2 tahun dgn kelas mengaji 2 kali seminggu. Jutaan terima kasih to Ustazah @shielaezan for getting me this far.
Made it more special yang hari ini merupakan hari jadi ke 70 arwah ibu saya yang dah lama meninggal. Alhamdulillah #azam2015 #khatam. Insyallah tidak berakhir di sini. Sambung lagi minggu depan.
Kevin juga ada menjelaskan bahawa beliau yang dibesarkan di Jerman dan hanya berpindah ke Malaysia ketika umurnya 13 tahun mengakui kurangnya pendekatan untuk membaca Al-Quran.
Kekangan kerana sering berpindah  ke beberapa sekolah berasrama juga membuatkan usahanya untuk cuba khatam Al-Quran terbantut.
Namun setelah mendirikan rumah tangga Kevin telah memasang azam serta bertekad untuk kembali mengaji bermula dengan muqaddam atas bimbingan Ustazah Shiela Ezad sejak tahun 2011 lagi.

1 comment: