25 October 2016

SUKAN DALAM ISLAM


Assalamualaikum buat para pembaca setia belog yaya, terima kasih sudi klik di sini untuk baca aktiviti yaya sepanjang waktu anda bekerja. Terima kasih sudi luangkan masa korang di sini. Syukur alhamdulillah diberi kesempatan menghidup udara segar di hari Selasa, tubuh badan sihat serta akal yang waras. Jangan lupa bahawa ini semua adalah rezeki kurniaan dari Allah swt juga kan..


Dalam kehidupan seharian walaupun kita sibuk dengan kerjaya / tugas , harus jangan dilupa bahawa kesihatan juga mesti dijaga. Pergi ke taman rekreasi atau tempat bersukan dan lakukanlah aktiviti korang bila balek kerja atau di hujung minggu bersama keluarga atau sahabat handai dengan aktiviti sihat seperti bersenam, berjoging, berzumba dan banyak lagi..


Islam itu Indah

Islam ini membenarkan apa sahaja yang baik dan bermanfaat kepada manusia. Islam menggalakkan umatnya menjadi kuat dan mencari jalan untuk kuat. Dalam hadith, Rasulullah saw bersabda bahawa, "Ajarlah anak-anak kamu berenang, memanah dan menunggang kuda" Ini adalah seruan buat kita sebagai Muslin / Muslimah menjadikan badan lebih sihat dan cergas. Jadi, tidak hairan kan, ada pepatah menyebut "Minda yang cedas bermula dari badan yang sihat"



Moga perkongsian yaya hari ni menyemarakkan lagi buat kalangan muda di luar sana berfikiran lebih positif dan terbuka , serta jalanilah kehidupan yang sihat tanpa ada unsur negatif dalam diri. Gotcha!! bye !! hihiks


3 comments:

  1. In sha Allah sambung esok ye.. ade event to be attend..

    ReplyDelete
  2. of coz... bersukan atau bersenam tu dianjurkan... supaya lemak2 serta kolesterol hilang kan... ;)

    ReplyDelete