10 December 2016

JAGA - JAGA | Jerat Cinta SIBER



Assalamualaikum. Berkata mengenai Jerat Cinta Scam , tentu di luar sana ada yang pernah mengalami pengalaman yang lebih kurang sama ceritanya . Scammer yang meminta pelbagai macam hajatnya. Tak kiralah sama ada mereka meminta berupa wang dan sebagainya.

Rata - rata yang terkena jerat scam ni kaum wanita.




Nak kata lebih tak boleh laa ehh.., yaya juga pernah hampir terkena jerat scam ni jugak kalau korang nak tahu . Siapa yang permah terkena atau hampir terkena , memang rasa geram sangat kan...? ahaks..nak kata menyampah pun ada jugak.


Jadi , korang harus lebih berhati - hati kalau nak bercinta atau cari jodoh di laman sosial ni yea. Kalau kena yang betul tu okey laa.. kalau terkena yang ambil kesempatan tu , terimalah bahana sendiri kan...




So kesimpulannya , sebelum nak teruskan hubungan percintaan di laman sosial , lebih baik korang siasat dulu latar belakang mereka.




Di bawah ni adalah sesi temuramah antara yaya dengan media. So kalau nak teruskan kisah benar dari awal hingga akhir , Dapatkan esok Sinar Harian , Ahad , 11 Disember 2016.

"Pemuda itu mengaku berkhidmat sebagai pegawai polis. Wajah tampan, tutur kata berbudi bahasa, pekerjaan pula bagus, saya menjadi begitu mudah untuk mempercayainya"

6 comments:

  1. hai salam perkenalan dari GS, memang bagus artikel ini .

    ReplyDelete
  2. hmmm semoga diri ini tak terjerat dalam cinta siber, amin

    jemput singgah dan komen
    http://www.neezalife.com/2016/12/maha-2016-journal.html

    ReplyDelete
  3. sesiapa mungkin akan terjerat..kena berhati-hati dengan dunia siber

    ReplyDelete
  4. Ermmm..wanita kita mudah percaya..mungkin sbb keinginan untuk mencari pasangan terutama bila ramai kawan2, sedara-mara yang telah mendirikan rumahtangga..lagi meluap2 keinginan tu..jadi bila ada lelaki yang tak bertanggungjawab cuba mengambil kesempatan, ada yang tak sedar..atau mungkin sedar tapi menafikan..tetap menyakinkan diri sendiri yang lelaki tu adalah 'Mr.Right' yang ditunggu-tunggu...

    ReplyDelete
  5. Sekarang nie bermacam2 kes dari alam maya.. semoga kita semua dijauhkan dari bencana ini

    ReplyDelete