17 September 2015

Aku Gadis COSMODERM : 10 Koleksi Set Penjagaan Kulit YayaC





Assalamualaikum & hai.... 


Kita seringkali terfikir - fikir apakah produk yang terbaik untuk kulit kita kerana di luar sana dah banyak sangat produk penjagaan kulit yang nampak menarik tapi indah khabar dari kesannya kan ? Banyak komplen mengenai produk tak elok dan
 sebagainya. Masih ingat lagi tak entry yaya pasal Family Day Kelab Blogger Ben Ashaari hari tuh , penaja utama kami iaitu Cosmoderm yang juga turut menyerikan lagi program kitorang di mana mereka sentiasa ada bersama kami walau ketika berada dalam hutan . Penuh beg yaya sebab barang - barang Cosmoderm ni lahh...hihiiii


1. Manjakani Hygiene Wash


Mai yaya cerita tau pasal produk Cosmoderm ni  . Sejujurnya , yaya dah gunakan produk Cosmoderm ni dari umur 23 tahun lagi , masa tuh yaya guna Manjakani Hygiene Wash . Terasa lega, nyaman , reda dan ehhemmm...anjal...hehehe...ehh...yaya belum kahwin pun guna jugak tau pencuci wanita ni haa...best tau...berangin jerk...hihihiii...ok lahhh...tak payah cerita lebih...nanti dulu tunggu yaya dah kahwin nanti yaya cerita lebih panjang...hahahaa.....kakak - kakak yang dah kahwin jangan gelak tau...hahahaa.... :D


2. Vitamin E Magic Exfoliating Gel with Roseship Oil


Kalau korang masih ingat , yaya ada pergi program Aman Palestin di KL Tower dan habis dari program tuh , yaya dapat set percubaan Vitamin E Magic Exfoliating Gel with Roseship Oil dari Cosmoderm . Apa dia kebaikkan Vitamin E Magic Exfoliating Gel with Roseship Oil ni ehh?? 

- Membuang tisu mati , binti hitam dan putih pada kulit 
  secara efektif
- Mengecilkan liang roma
- Mengurangkan tanda parut demam campak dan pigmentasi
- Exfoliat di atas muka yang kering , sebelum guna pencuci 


3. Vitamin E Facial Clensing Foam





Rasa teruja sangat sebab tak sangka kita dapat set penjagaan kulit ni .hhihiii....gembira rasa...Yaya juga dapat Vitamin E Facial Cleansing Foam ni tau...ianya berfungsi untuk membersih secara mendalam tanpa menghilangkan kelembapan kulit agar rasa lebih segar sentiasa. 


4. Tea Tree Oil Anti Blemish





Oleh kerana yaya akan ditumbuhi jerawat terutama ketika datang bulan , sekarang ni yaya dah standby awal barang ni . Ternyata memang berkesan ! Bila yaya pakai waktu tidur , esoknya pagi jerawat akan kecut . Bukan itu sahaja , malah bekas luka akibat picit jerawat tuh terus hilang ... Magic kan ?? Kalau macam sebelum ni , yaya ada guna satu produk ni nama dia tuttt.....jadi makin bertambah jerawat yaya...nanti mulalah jadi iritasi di kulit muka yaya ni .. sedihhnyaa....mujur ada Tea Tree Oil Anti Blemish , yaya takkan beralih kepada yang lain :) 


5. Tea Tree Facial Cleanser



Okey....yaya nak cerita pulak pasal Tea Tree Facial Cleanser. Yaya tahu jenis kulit yaya ni berminyak dan bermasalah ... Jadi , yaya ambil keputusan untuk dapatkan Tea Tree Facial Cleanser di guardian . Fungsinya adalah untuk membersihkan muka secara mendalam dan juga mengawal pengeluaran minyak yang berlebihan .


6. Perfect Sunscreen + Flawless Foundation


Ini pula adalah Perfect Sunscreen + Flawless Foundation yang yaya gunakan ketika berada di luar dan fungsinya adalah untuk mendapatkan tekstur yang ringan dan lembut selain memudarkan parut jerawat yang datang singgah ke muka yaya ketika Allah Bagi Cuti .hihihi....disebabkan foundation ni ada 500 LU Vitamin E , yaya dengan yakinnya menggunakan hari - hari kerana ianya tidak memudaratkan kulit muka kita selain dapat melambatkan kulit daripada proses penuaan secara semulajadi . Untuk menjadikan kulit sekata akibat sunburn juga sesuai gunakan foundation ni tau...bukan itu sahaja , malah ianya mudah untuk dicuci terutama ketika hendak mengambil wuduk. 


7. Vitamin E Cream 3,000 I.U with Rosehip Oil
Ianya adalah pelembap yang bertindak untuk menyerap secara menyeluruh bagi menyembuh dan melembapkan kulit secara tidak langsung dengan kebaikan yang terdapat dalam krim ini iaitu anti penuaan dwi tindakan yang sangat efektif akan mengurangkan tanda penuaan dan menganjalkan kulit selain membantu memulih parut. 



8. Tea Tree Oil Magic Body Lotion 125 ML 
Tea Tree Oil Magic Body Lotion berfungsi untuk mengurangkan bau badan , gigitan nyamuk dan serangga . Ianya juga sesuai dijadikan krim ubat untuk ruam panas dan ruam campak . Losyen ini juga sesuai untuk orang dewasa dan kanak - kanak .




9. Tea Tree Oil Lotion Talc 125 ML 

Yaya suka losyen ni tau . best bila pakai sebab Tea Tree Oil Lotion Talc ini mempunyai gabungan unik bedak dalam bentuk losyen yang bertindak melembapkan kulit sesitif dan terengsa . Ianya sesuai untuk melegakan ruam panas dan selamat digunakan pada kulit bayi .Selain itu juga , sesuai digunakan pada cuaca panas ketika berpeluh kerana ketika itu kulit kita mudah untuk dijangkiti fungi , bakteria dan ragi .


10 . Tea Tree Oil Shower Gel 400 ML




Woww !!! dah cukup 10 barang Cosmoderm yaya dah guna....bestnyaa.....ok....yang ni pula adalah Tea Tree Oil Shower Gel iaitu gel mandian yang berjaya memberi kesegaran kepada yaya selain membasmi kuman sekaligus dapat menyelesaikan masalah kulit seperti jerawat badan dan kegatalan . Mandian gel ini juga menjadikan kulit yaya terasa segar , licin dan lembap selepas penggunaan terutama ketika bangun tidur , balik dari kerja mahupun berpeluh ketika menjalankan aktiviti di luar . 


Testimoni Pengguna Cosmoderm 








Sekian sahaja review yaya mengenai 10 Koleksi Set Penjagaan Kulit YayaC . Bagi yang berminat untuk dapatkan produk Cosmoderm , boleh berhubung dengan mereka SEKARANG !!

Layari laman sesawang Cosmoderm , Facebook , Instagram dan Twitter   

Boleh juga singgah di Youtube Cosmoderm

☎ Tel 1 700 815 495



14 comments:

  1. wah..patut pon kulit Yaya cantik je.. :)

    ReplyDelete
  2. bnyak cosmoderm. blanje la kite 1

    ReplyDelete
  3. terbaik... kak lin suka shower gel dia..

    ReplyDelete
  4. homboi..10 terus..dan kak ummul terpengaruh sudahh

    ReplyDelete
  5. Kak Nina pun suka guna produk cosmoderm!
    YAKIN

    ReplyDelete
  6. kak ain pun sekarang dah jadi pengguna set Tea Tree Oil Cosmoderm.. alhamdulillah puas hati dengan hasilnya.. :) cuma Tea Tree Oil Mask tu susah betul nak beli.. cari kar farmasi2 semua takde.. kena beli online je kot.. :p

    ReplyDelete
  7. akak pun pengguna tegar Cosmoder, Vit E tu best sgt.

    ReplyDelete
  8. Kite baru try pakai produk ni. Tak tahu lah bekesan ke tak, macam macam dah guna. Tak bekesan juga.

    ReplyDelete
  9. Cmne nk order yg suncreen tu. Sape tau bole whatapp sy sbb dah lame cari lagipun byk kali try register member xboleh pun😔😭😓 ni contact no 0162036758

    ReplyDelete
  10. Cosmoderm ni sesuai tak tuk kulit y berjeragat n berminyak

    ReplyDelete
  11. Organic aid vitamin e oil utk di let go. Harga cuma rm40 exclude postage. Harga normal rm 55++

    Very good utk pudarkan n hilangkan segala jenis parut. Parut jerawat pun boleh :)

    Pm me if interested +60109177246

    ReplyDelete
  12. kalau nak cerahkan kulit , pakai yang mana satu eh ?

    ReplyDelete
  13. saya br cube nigth serum luminouse pearl tu abes muka sya.x sesuai kot...sedeyy..skrg sye rawat dgn tto..hrp bkesanlaa. br pkai skali spe brminat leh pm 0179864543

    ReplyDelete