26 November 2016

Kita mudahkan urusan orang, Allah permudahkan urusan kita

Kita mudahkan urusan orang, Allah permudahkan urusan kita. Benar apa yang ditulis ni.

"Assalammualaikum .. hai semua ... ini just pendapat aku la ea ... kalau suka terima kasih .. kalau tak suka , jangan menyalak .. okay gambar yang aku post ni just contoh gambar .. tak de mengena pon dengan siapa2 ... okay kalau tengok dalam gambar ni ... gambar ni aku yang snap .. pekerja KFC tengah bersihkan pinggan2 yang ada atas meja yang bersepah sangat ... nak tanya sikit ? korang kesian tak tengok dia kalau depan mata mcm ni ? lagi satu dia macam OKU aku tengok .. memang laa itu kerja dia kena kemas semua benda tu ... tapi kan kita sebagai pelanggan n manusia yang makan kat situ ... buat la cara manusia makan .jangan lah buat berterabur atas meja tu , tulang2 Ayam yang korang dah makan tu letak lah atas pinggan yang korang makan balik jangan letak bersepah pastu ada yang buang kat bawah meja , ntah pape awak makan ni .. tisu2 yang korang lap mulut tu pon letak je dalam pinggan korang balik ke atau masuk poket korang ke .. jangan buang sepah2 ...Ni nasihat aku je la .. After makan .. sekali kan pinggan2 korang atas dulang tu ... biar kita permudahkan urusan diorang .. nanti diorang buat keje pon senang Hati .. tak de la masa dia kemas meja dia maki hamun dalam hati .. so kerja tu jadi tak ikhlas .. Kalau kita mudahkan kerja orang , In sha Allah , Allah akan permudahkan urusan kita ... tak susah pon nak sekalikan pinggan tu atas dulang balik ... Tak kira pon kat mana kedai2 makan ... kita Buat macam rumah kita .. jangan buat sepah2 ...okay2 .. Just Share It from Heart .."

Kredit: Tidak diketahui

4 comments:

  1. Setuju sangat..
    Bukan takat bersihkan sisa makan kita tapi kerusi tu susun balik.. Bukan rugi pun.. Malah bila kita mudahkan orang insya-Allah, Allah akan mudahkan hidup kita..

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat... Budaya barat pun amalkan cara lepas makan bersihkan meja... Dulang pun dorang letak balik...

    ReplyDelete
  3. I love with this concept, kita bantu org, one day org akan bantu kita plk. :D

    ReplyDelete
  4. sebenarnya tengok pada diri sendiri...akhlak sebelum dan selepas makan...kalau kita buat sebenarnya memalukan diri kita juga...

    ReplyDelete