17 December 2016

Rahsia Korset

Korset merupakan helaian utama buat ratu sehari. Pakaian dalam wanita ini amat penting untuk membentuk tubuh yang ideal di hari persandingan. Tetapi, pemakaian korset juga ada cara dan jenisnya, kami himpunkan beberapa tip dan jenis-jenis korset yang bakal memberi bentuk badan yang sempurna.

Untuk melangsingkan perut buncit
Untuk menghilangkan kesan buncit pada perut, pakaian seluar dalam ketat (girdle) paras perut (high-waisted) sebegini bakal memberi tekanan pada lemak berlebihan di perut seterusnya memberi potongan pinggang yang ideal.

Untuk mengecilkan pinggul
‘Pantyhose’ sebegini bakal memberi potongan pinggul yang sekata. Ia lebih dikenali sebagai ‘long line’. Jika anda memakai busana yang mendakap pinggul dan paha, ia akan berkesan bagi menaikkan lagi struktur punggung dan pinggul.

Untuk membentuk siluet yang sekata
‘All in one’, korset sebegini akan membentuk tubuh anda dari kesemua bahagian yang penting. Dari dada, pinggang, pinggul dan terus ke paha, korset jenis ini bakal memberi lekuk badan yang lembut dan sekata.

Untuk pinggang yang lebih ramping
Bagi anda yang tidak mempunyai punggung dan pinggul yang besar, korset dengan penekanan di bahagian pinggang sudah memadai. Anda perlu membentuk pinggang supaya potongan badan akan tampak lebih seimbang. Span tambahan di bahagian bra pula akan mengimbangkan saiz dada dan juga pinggul.

Korset untuk gaun kembang
Korset jenis ‘bustier’ adalah jenis yang paling tepat untuk pemakaian gaun perkahwinan. Korset jenis ini sering digunakan oleh selebriti-selebriti Hollywood di majlis rasmi karpet merah dan sebagainya. Jika anda menggayakan busana potongan kebaya, korset ini mungkin sesuai untuk memberi bentuk badan yang mantap



sumber : PENGANTIN

2 comments:

  1. assalamualaikum yaya...kalau pakai korset ni mesti bentuk badan nampak slim jer...teringat cerita fairytales dulu2 bdan die org cantik jer sbb pakai korset yg mcm ni...;)

    ReplyDelete
  2. nice share..akk pkai masa brpantang je.heheh

    ReplyDelete