9 June 2019

Terbang dengan murah ke Phuket dengan Qatar Airways


Anda ingin bercuti di luar negara tapi ada kekangan masa? budget anda? Ataupun tiada masa nak rancang percutian anda? Jangan risau, tak perlu fikirkan nak pergi jauh-jauh. Phuket adalah jiran yang terdekat kita! Tidak terlalu dekat sangat, nanti tak merasa pula macam bercuti, dan tidak terlalu jauh. Phuket adalah destinasi percutian yang terbaik! Penerbangan dari Kuala Lumpur untuk ke Phuket hanya ambil masa sejam tiga puluh minit sahaja. Sempatlah korang nak menimati snek ringan serta jus buah di atas flight. Tidak terlalu lama, sedar-sedar dah mendarat di Phuket dah. Phuket adalah destinasi pilihan ramai orang Malaysia kerana, iklimnya masih seperti Malaysia dan yang paling penting, ia adalah syurga makanan yang pasti diterokai! Wow!!


Phuket ialah salah satu wilayah di selatan Thailand. Dahulu dikenali sebagai Pulau Talang. Kalau korang nak tahu Talang ialah nama sejenis ikan. Sememangnya ramai orang Melayu di pulau Phuket ni,. Ini termasuklah keturunan Mahsuri yang berhijrah ke sini. Jadi bagi yang muslim, makanan halal di sini bukanlah satu masalah. Jiran yang berdekatan ialah Phang Nga dan Krabi, tetapi Phuket merupakan sebuah pulau tanpa sebarang sempadan. 


Pulau ini dihubungi melalui kapal terbang. Lapangan Terbang Antarabangsa Phuket terletak di selatan pulau ini. Phuket dinamakan bersempena nama 'bukit' dalam bahasa Melayu. Sebelum dipanggil Talang, orang Melayu di sini memanggilnya 'Telong' yang bermaksud tanjung. Bentuk Phuket dari satelit memang seperti sebuah tanjung atau semenanjung yang terjuntai-juntai.


Mesti korang pun dah tak sabar nak melancong ke Phuket ni kan? Tapi sebelum tu mestilah nak beli tiket flight dulu kan? Jangan risau, Traveloka kan ada! Mudah dan pantas tak perlu nak serabutkan fikiran anda. Lagi mudah kalau korang dah install apps Traveloka dalam phone korang, Just a few clicks korang dah ready untuk online flights to Phuket booking! 


Traveloka adalah sebuah laman sesawang yang ditujukan khas terutamaya untuk pelancong luar dan dalam negara yang nak cari tiket kapal terbang dan juga hotel dengan mudah. Dengan menggunakan laman sesawang ini, korang juga dapat memperoleh manfaat lain seperti untuk mendapatkan tawaran tiket kapal terbang yang termurah. Apa yang korang perlu buat bila dah ada di web site Traveloka ni hanyalah memasukkan maklumat dalam kotak pencarian. Maklumat yang boleh dimasukkan adalah seperti destinasi tujuan, tarikh penerbangan dan juga bilangan penumpang. Apabila korang selesai masukkan semua maklumat dan tekan cari dan kemudian walla! laman sesawang ini akan menyenaraikan harga tiket kapal terbang dari yang murah hinggalah yang mahal untuk pilihan anda.


Berita baik, Qatar Airways sekarang ada tawarkan tambang murah untuk penerbangan ke Phuket! Jadi apa tunggu lagi! Korang mesti dah tahu yang Qatar Airways ini adalah satu daripada lima syarikat penerbangan di dunia yang bertaraf lima bintang untuk kecermelangan dalam perkhidmatan oleh Skytrax. Qatar Airways ini adalah syarikat penerbangan nasional negara Qatar. Berpangkalan di Qatar Airways Tower yang terletak di Doha, syarikat penerbangan beroperasi dari rangkaian hab, menghubungkan lebih 150 destinasi antarabangsa merangkumi Afrika, Asia Tengah, Eropah, Timur Jauh, Asia Selatan, Timur Tengah, Amerika Utara, Amerika Selatan dan Oceania dari Lapangan Terbang Antarabangsa Hamad. Tambang murah untuk penerbangan kelas lima bintang? Jangan lepaskan peluang ini, korang boleh ke website Traveloka sekarang untuk dapatkan cheap Qatar Airways flight to Phuket!
Qatar Airways menyediakan perkhidamatan atas flight yang sangat ekslusif. Dari proses check-in di kaunter lapangan terbang, proses nak boarding flight, sehinggalah ke dalam pesawat, korang akan dapat rasakan layanan yang sangat istimewa. Korang juga bolej enjoy pelbagai kemudahan atas pesawat yang sangat premium, jadi perjalanan selama sejam setengah untuk ke Phuket tu akan terasa sangat sekejap. Lebih-lebih lagi apabila korang boleh dapatkan semua ni dengan harga yang sangat berpatutan dengan Traveloka, percutian anda ke Phuket pesti akan jadi satu pengalaman yang tidak akan dilupakan!

No comments:

Post a Comment