17 June 2015

Assalammualaikum Dan Salam Muafakat Johor


Salam Ramadhan Al-Mubarak kepada semua umat Islam terutamanya kepada Mahasiswa dan bekas Mahasiswa keluarga Siswa Simpang Rengam yang beragama Islam..


Semoga Ramadhan kali ini menjadi titik tolak kepada diri kita supaya menjadi Muslim yang lebih baik, lebih dekat dengan ALLAH S.W.T serta dapat melakukan anjakan paradigma pada diri sendiri kerana ALLAH S.W.T.. amin..

~Ku mengharapkan Ramadhan Kali ini penuh makna agar dapat kulalui dengan sempurna~



Pengisytiharaan Puasa 1436 H / 2015

Salam Ramadhan al - Mubarak. Tak sangka dah 8 tahun menjadi hari pertama bersahur di perantauan. Mengikut jejak ayah bermusafir, buat ummi, ayah dan adik-adik, selamat bersahur dan selamat berbuka puasa bersama-sama. Moga ramadhan kali ini membawa barakah buat kita sekeluarga dan tergolong dikalangan para syuhada along doakan. 
Ameen ~ 


Gambar ni Yaya ambil di whatsup lepas kawan dalam group sukarelawan share kat dalam group tu. Bila pandang gambar ni ,,,mata masuk habuk ooo.....
Nak pesai ni, jangan lupa nawaitu malam ni lps tarawih...

Niat Puasa


Salam ramadan 1434H. Selamat menyambut ramadan al-mubarak.
sumber : Ibubapa Cemerlang

We Proud of You ~ I`M Johorean

PERHIMPUNAN TAAT SETIA RAKYAT JOHOR KEPADA DYAM TUNKU MAHKOTA JOHOR
Satu perhimpuan secara aman oleh rakyat Johor yang dianjurkan oleh Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) telah diadakan di hadapan perkarangan pintu gerbang Istana Bukit Serene pada jam 4.00 petang, 16hb Jun 2015. Perhimpunan Menjunjung Kasih dan Taat Setia tersebut diadakan tanda sokongan terhadap DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor. Sambutan ramai terhadap perhimpunan ini telah mendapat reaksi positif daripada rakyat yang sentiasa menyokong institusi Kesultanan Johor. Kepada Allah Kami Berserah.

Saat paling menyentuh emosi rakyat adalah apabila DYAM Tunku Mahkota Johor menundukkan kepala baginda tanda hormat dan memberi satu maksud bahawa baginda adalah hamba kepada rakyat Johor.

2 comments: