30 August 2015

Kelab Blogger Ben Ashaari : JALAN - JALAN DI ZOO NEGARA #BAHAGIAN 3

MENTION TO Nik Ainaa

hehehe.....ada orang tu tunggu panda . Tak percaya tengok sini . hihihii.....



Kini kita berada di halaman rumah panda yang alalllaaaalllalalalaalalaa.....comel betul...ada pak duk dukung anak dia belakang tu tolong abaikan yee...tengok yayac yang cun dan elegen sahaja...hari ini kita akan beraya di rumah pak panda tanpa bini dia sebab bini dia kena kuarantin dengan anak dia, bini dia masih lagi dalam pantang , jadi kena fahamlah kan....dia tengah dipakaikan bengkung lagi dan perlu seimbangkan dan tegangkan semula apa yang patut . 


Abang hensem dua orang ni seorang tegap dan seorang kecil banyak ilmu dia mengenai panda ni . Segala makanan , tahi dia , perangai panda yang manja dan segalanya lah , semua depa ni tahu . Sebelum kami nak masuk ke rumah panda , kami dinasihati untuk tidak membuat bising , kena senyapkan telefon bimbit serta memastikan anak - anak sentiasa dalam jagaan . 


Ini adalah terowong laluan untuk kami masuk ke dalam rumah panda . Di sini apa yang aku nak ceritakan di sini ... perasaan aku ... panda ni adalah haiwan yang paling istimewa di ZOO NEGARA di Malaysia ni . Tak dapat aku nak ungkapkan di sini . Aku seolah - oleh merasai deria sensitif terhadap panda di sini . Aku gembira dapat bertemu dengan panda di sini dan dalam masa yang sama , bila aku keluar dari sini , aku dapat merasai kesunyian panda yang bersendirian di kandangnya . Dengan siapa dia tidur ? dengan siapa dia bermanja ? Adakah mak ayah dia masih hidup lagi ? Tapi aku bersyukur kerana di sini semua orang amat menyayanginya :)



Ini adalah serba sedikit info mengenai panda dan awak - awak semua bolehlah baca tanpa yaya bercerita di sini :)


Ini merupakan info berkaitan makanan panda


Tengok ni....siapa ada air terjun di rumah panda . Panda di bawah ni dah jadi milik yayac sekarang :)



Taman permainan panda


Dia main panjat - panjat pula.....alalalaaa....


Sedang mengesan sesuatu....


Panda pun ada kek dia :)

Lebih banyak lagi foto di sini




2 comments:

  1. bestnya daat tengok panda free. >,<

    ReplyDelete
  2. Hi Blogwalker sini, singgah kejap, kalau ada masa nak jemput join giveaway ni :)))
    http://letaknamaterlalumainstream.blogspot.com/2015/08/blogstagram-giveaway-nerdiaxaynalmansor.html

    ReplyDelete